Fontein 34TE 2021

De 34TE combineert maximale prestaties met hardcore fishability.

Overzicht

De 34TE van Fountain komt voort uit een van de oudste en meest prestigieuze namen in motorboten: Reggie Fountain. Door fonteinen gedomineerde kingfish-toernooien, die snelheid, behendigheid en stabiel visvermogen vereisen om te winnen. De 34TE (Tournament Edition) is een uitstekende mix van al die eigenschappen en voegt als kers op de taart gezinscomfort toe. De stijl is klassiek Reggie Fountain, maar de visbaarheid en constructietechnieken zijn nieuw millennium.

Motor

De dubbel getrapte romp is efficiënt en behaalt maar liefst 10 procent meer snelheid en brandstofefficiëntie dan standaard V-rompen met vergelijkbaar vermogen. Een padkiel voegt meer lift toe waar het ertoe doet, en verhoogt de snelheid naarmate de boot op het gaspedaal stapt. Een gekerfde spiegel zorgt ervoor dat het water dat de buitenboordmotoren raakt stevig is voor maximaal koppel en minimale slip. Terwijl sommige vroege ontwerpen met getrapte romp de ondeugende gewoonte hadden om in bochten rond te draaien, blijft de fontein hangen tijdens het uitvoeren van 180s, met de juiste aandacht voor down-trim en het gas geven om de draaisnelheid te behouden.

U kunt de boot met maximaal 1.350 pk optuigen en snelheden tot 86 mph halen met drievoudige Mercury Racing 450R’s. Maar twee Mercury 400’s zorgden voor voldoende snelheid met een lonend brandstofverbruik. Het is in staat om 66 mph te maken met een lichte lading, maar we hebben net geen 65 gehaald met 100 gallons gas en 450 pond bemanning.

We gebruikten ook Fountain’s 34SC op dezelfde manier en kregen vergelijkbare resultaten.

Ontwerp

Terwijl de SC blinged-up voor snelheid en show met coole accenten zoals een koolstofvezel dashboard en een EVA Fountain-gegraveerde hardtop graphic, is de TE serieus bezig met vissen. In rust zweefde de romp met minimale rol over golven, wat vermoeidheid en ongemak bij toernooien die de hele dag duren, zou verminderen.

Het roer is breed en biedt royale bescherming tegen opspattend water en slipstreamwind. Een Fusion-stereobroneenheid verdeelde dubbele Garmin multifunctionele displays, en de marifoon werd aan stuurboord gemonteerd. De lay-out liet ruimte over voor een VesselView-meter, hoewel Mercury en de meeste motortypen op de meeste multifunctionele displays kunnen worden weergegeven. Toch biedt VesselView van Mercury zowel motoruitlezingen als een back-up sonar / gps-scherm.

Interieur en accessoires

Vijftig hengelhouders zijn verspreid over het dek, inclusief jachtgeweerhouders voor de spiegel, hengelhouders van boeg tot achtersteven en hengelhangers voor ondergunwale. Met het oog op verfrissingen heeft Fountain strategisch enkele Mate Series bekerhouders / hengelhouders afgewisseld met de glimmende Gemlux hengelhouders.

Het tuigage-station aan de achterkant van de console-leuning is een meesterwerk. Klap de rugleuning naar beneden en er is een bank om gereedschap op te bergen in de overvloed aan vakken en laden binnenin.

Deck Plan

Livewells zijn net zo indrukwekkend. Gevoed uit zeekisten met pompen met een hoge capaciteit, zijn ze verzegeld met acryl deksels. Er past een optionele spiegelstoel overheen voor plezier tijdens het varen.

Er is een koelbox onder de schuine paal. De ligstoel voor de middenconsole is geïsoleerd om vis, bevroren vriend of koude dranken te vervoeren. Voor het comfort is die doodskist bekleed met luxe zitkussens en heeft hij rug- en armleuningen.

Het profiel van de 34TE is onderscheidend met zijn naar beneden gedraaide voorpiek, een kenmerk van Fountain. Onze tester had een ankerlier aan boord, met een gepolijst roestvrijstalen anker in de in-stamrol die alleen maar bijdroeg aan zijn agressieve uiterlijk en tegelijkertijd gemak bood voor de schipper. Reggie heeft het onderscheidende merklogo uitgevonden. Gedeeltelijk wiel, gedeeltelijk tandwiel, het wordt gevormd door op een cirkelvormige manier samen te komen met bliksemschichten. Toernooi-deelnemers die een fontein uitdagen, kunnen het gevoel hebben dat het een cirkelzaag is.

Het lijdt geen twijfel dat Reggies reputatie voor het ontwerpen van solide, snelle boten Fountain Powerboats een voorsprong geeft in het merkimago, ondersteund door een erfenis van onoverwinnelijke snelheid.

Hoe we hebben getest

Motor: Twin Mercury Verado 400

Aandrijving / steun: buitenboordmotor / Mercury Rev 4 14,6 ″ x 22 ″ roestvrij staal met 4 messen

Overbrengingsverhouding: 1,75: 1 Brandstofbelasting: 100 gal. Water aan boord: 10 gal. Bemanningsgewicht: 450 lb.

Hoge punten

Zwart gekleurd dashboard en hardtop verminderen vermoeidheid van de ogen door verblinding te verminderen.

Coaming-bolsters zijn dik en hoog van boven naar beneden, wat voor extra comfort zorgt, of u nu naar een vis of een kade reikt.

Getrapte romp kan gemakkelijk op hoge snelheid worden bediend.

Lage punten

Uittrekbare Frigid Rigid koelbox met zitkussen is handig voor een heldere cockpit maar niet zo comfortabel.

Zwaarste concurrent

De SeaVee 340 Z is een naaste concurrent en heeft een Michael Peters SVVT-romp. Het is à la carte geprijsd met een basis van $ 277.100 met een hardtop en dubbele 400 Verados. De zitplaatsen van vergelijkbare kapiteins voegen $ 7.300 plus $ 2.900 toe voor de mezzanine-schuifkoeler. We zouden de dubbele boegligstoelen met elektrisch bediende rugleuningen selecteren voor $ 7.200. De 340 Z haalt 50 tot 55 mph bij 800 pk, maar zijn straal van 10 voet vereist tot 1.350 pk voor meer snelheid.

Prijzen en specificaties

Prijs: $ 397.340 (zoals getest)

LOA: 34’2 “

Breedte: 9’6 “

Diepgang (max.): 2’7 “

Waterverplaatsing (ongeveer): 13.500 lb.

Spiegelvlag: 22,5 graden

Doorvaarhoogte: 8’2 “

Brandstoftank: 418 gal.

Max. Paardenkracht: 1.350

Beschikbaar vermogen: Mercury- of Yamaha-buitenboordmotoren tot 1350 pk in totaal

Over auteur

Laat een Reactie achter

Geef een antwoord