Super Air Nautique GS22 E 2021

Deze elektrisch aangedreven boot levert prestaties en innovatie die aan boord van elke klasse boot wedijveren.

Overzicht

Op het eerste gezicht lijkt de Super Air Nautique GS22E op zijn zus, de GS22, en trouwens veel andere V-drive watersportboten tegenwoordig. Maar één druk op de startknop en het wordt duidelijk dat de GS22E anders is dan alle andere boten op de markt. De E in de modelnaam staat voor elektrisch en deze emissievrije boot levert ongeëvenaarde prestaties op geheel nieuwe manieren.

Motor

Uitgerust met een Ingenity-elektromotor die de propeller over een overbrengingsverhouding van 2,84: 1 draait en “gevoed” wordt door een 124 kWh-batterij, biedt de GS22E tot drie uur “typisch watersportgebruik” op een volle lading. Hoewel drie uur op papier misschien niet veel lijkt, is dit voor veel gezinnen die aan watersporten doen, vooral degenen die hun boot op het water huisvesten, voldoende. Het meest unieke verschil dat te danken is aan het batterijvermogen is het geluid, of het ontbreken daarvan, wanneer de GS22E onderweg is. Voor ervaren watersporters is dat verschil ongemakkelijk. Als de boot inactief is, is hij bijna stil. Bij hoge snelheid is de cockpit merkbaar stiller, waardoor gesprekken tussen passagiers veel gemakkelijker en minder gespannen zijn. In feite is het meeste geluid afkomstig van het breken van water buiten de boot.

Behalve de stroombron zijn er verschillen tussen de GS22E en de GS22. Het meest opvallend is het gewicht. De batterij van de GS22E voegt wat gewicht toe, aangezien het droge gewicht 5.900 pond bedraagt, vergeleken met de 4.750 van de GS22. Combineer dat extra gewicht met de 2250 pond ondervloerballast en de GS22E kan aanzienlijke wakeboarding-wakeboarden en wakesurfgolven opwekken. Met Nautique’s Configurable Running Surface (NCRS) plaat op de spiegel, kunnen die kielzog en golven worden aangepast aan verschillende niveaus en stijlen.

Voor het opladen maakt de GS22E gebruik van een systeem en een kabel. Wie bekend is met elektrische auto’s, zal het Combined Charging System (CCS) herkennen. De laadintervallen variëren van 12 uur opladen tot 1,5 uur snel opladen met gelijkstroom. Het systeem is ontworpen met redundante veiligheidsprotocollen om faalveilig opladen te garanderen.

Interieur en accessoires

Met zijn lagere gangboorden en smallere straal heeft de GS22E een sportievere uitstraling dan de meeste grotere wakeboarden die momenteel op de markt zijn, maar met Nautique’s onberispelijke pasvorm en afwerking stroomt luxueus comfort doorheen, voor maximaal 11 gasten. De spiegel-walkthrough maakt het een fluitje van een cent om naar de zwemstap of terug in de boot te gaan, terwijl de loungezetels bij de zwemstap geweldig zijn voor rijders die zich klaarmaken of gewoon rondhangen. De zitplaatsen zijn aanpasbaar, aangezien een pop-in rugleuning kan worden toegevoegd aan de loungezetel direct achter de stoel van de kapitein, terwijl aan bakboord een kussen omhoog klapt om in een rugleuning te veranderen. Hierdoor kan de bemanning gemakkelijk naar achteren kijken en alle actie op het water bekijken. Opbergruimte is voldoende in de hele boot, vooral onder de stoelen. De ingenieurs achter de boot zorgden ervoor dat de opslagruimte niet werd verkleind met batterijen of draden. Alle stoelen worden op scharnieren gehouden en een vuilnisbak en een grote koelbox passen onder de stuurboordstoelen in de cockpit.

Aan het roer heeft de kapitein gemakkelijk toegang tot de vitale functies van de boot, in dit geval batterijvermogen, temperaturen en resterende looptijd. De GS22E is ook uitgerust met een Eco-modus, waardoor energie wordt bespaard waar dat nodig is om de looptijd te maximaliseren. Met de kenmerkende Helm Command-draaiknop van Nautique, die zich op de armsteun boven het gaspedaal bevindt, zijn alle functies en bedieningselementen van de boot, inclusief audio, wakesurf-instellingen, berijderprofielen en nog veel meer, gemakkelijk toegankelijk zonder dat u uw hand hoeft te bewegen.

Hoe we hebben getest

Batterij: 124kwH

Aandrijving / steun: binnenboord / acme 18 ″ x 13,5 ″ 4-blads

Overbrengingsverhouding: 2,84: 1 Bemanningsgewicht: 400 lb.

Hoge punten

Een stille werking is bijna niet te geloven en maakt gesprekken aan boord en onderweg veel gemakkelijker.

MyNautique-integratie maakt monitoring op afstand mogelijk van de systemen van de boot, inclusief het laadniveau en andere vitale functies.

De accu levert voldoende koppel om berijders te trekken en in plané te komen, zelfs onder volle belasting.

Geen kosten voor stookolie en filter; over het algemeen minder onderhoud dan een verbrandingsmotor.

Lage punten

Kostbaarder dan een tegenhanger met interne verbranding

Minder looptijd; langer, bijtanken (opnieuw opladen) tijd dan een tegenhanger met interne verbranding

Zwaarste concurrent

Het zusterschip met interne verbrandingsmotor – Nautique’s eigen GS 22 – is voor het winkelend publiek de meest waarschijnlijke boot om te vergelijken. Tenminste, totdat er meer elektrisch aangedreven watersportboten beschikbaar komen.

Prijzen en specificaties

Prijs:                                      $ 292.711 (vanaf)

LOA:                                      25′0 ″

Breedte:                                 8′6 ″

Diepgang:                              2′3 ″

Waterverplaatsing:                5.900 lb.

Vlaktilling spiegel:                 NA

Doorvaarhoogte:                   NA

Ballast:                                   2250 lb.

Zitting / gewichtscapaciteit:  11 / 1.500 lb.

Batterijformaat:                     124kwH

Gem. Looptijd:                       2 tot 3 uur (typisch watersportgebruik)

Oplaadtijd: AC:                  10 uur bij 240V / 50A; DC: 4 uur bij 25kW; Supercharger: 1,5 uur bij 80 kW

Over auteur

Laat een Reactie achter

Geef een antwoord